Magnez lekarstwem na jesienne dolegliwości

Magnez lekarstwem na jesienne dolegliwości

0,0 (0)

Magnez pełni bardzo ważną funkcję w prawidłowym rozwoju i funkcjonowaniu organizmu człowieka. Magnez jest pierwiastkiem o działaniu uspokajającym, łagodzącym stres i napięcie. Wpływa na poprawę koncentracji, pamięci, a także naszego nastroju.  Odpowiada za dostawę energii do tkanek i komórek organizmu, zwłaszcza do wrażliwych na jej niedobór komórek nerwowych mózgu.

Magnez uczestniczy w budowie kości i ścięgien. Skurcze łydek są bardzo charakterystycznym objawem niedoboru magnezu. Dolegliwość ta najczęściej występuje pod wpływem bodźców zewnętrznych (np. zimna) lub przeciążenia mięśni przy wysiłku fizycznego (np. biegania). Często również doskwiera kobietom w ostatnich miesiącach ciąży. Do bolesnych skurczów łydek może dojść podczas snu.

Magnez pozytywnie wpływa na proces krzepnięcia krwi, pozytywnie wpływa na pracę serca, działa profilaktycznie na zapalenie żył oraz wzmacnia układ sercowo-naczyniowy. Obniża poziom cholesterolu, chroni przed uszkodzeniem mięśnia sercowego.

 Niedobór magnezu powoduje:

  • bolesne skurcze mięśni, drgawki, nieprzyjemne mrowienie kończyn;

  • uczucie notorycznego zmęczenia, spadek odporności, bóle głowy, mdłości, zawroty głowy;

  • kołatanie serca, arytmię, nadciśnienie lub miażdżyce;

  • wzmożone wypadanie włosów, łamanie się paznokci;

  • u kobiet bolesne miesiączkowanie i migrenę;

  • kłopoty z zasypianiem, nadpobudliwość, roztargnienie, brak skupienia;

Niedobory magnezu możemy uzupełnić w diecie spożywając rośliny strączkowe, otręby pszenne, kaszę gryczaną, zielone warzywa, banany i owoce suszone, kakao, mięso i przetwory mięsne, sery oraz mleko, a także orzechy i migdały.

Niestety dzisiejszym czasom towarzyszy ciągły stres i nieustanne napięcie psychiczne związane z przepracowaniem, życiem „w pośpiechu”, a to może dodatkowo zwiększać niedobór magnezu. Niezdrowa dieta i szybkie jedzenie niekoniecznie potraw pełnowartościowych nie dostarcza odpowiedniej ilości tego pierwiastka dziennie. Jednak rynek farmaceutyczny proponuje nam wiele rozwiązań w celu uzupełnienia organizmu w magnez poprzez uzupełnianie diety suplementami diety bogatymi w magnez.

 Magnez często łączy się z pirydoksyną (witaminą B6), która hamuje wydalanie tego pierwiastka z organizmu. Dodatkową zaletą dodania witaminy B6 jest wspomaganie układu nerwowego, mięśni, utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych, zdrowych kości i zębów, zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Chelat Magnezu B6 zawiera diglicynian magnezu – wysoko przyswajalną formę chelatu magnezu.

Komu poleca się dodatkowe uzupełnienie organizmu w magnez? Szczególnie osobom osobom aktywnym, uprawiającym sport, intensywnie pracującym i uczącym się, narażonym na stres oraz osobom starszym, czyli praktycznie wszystkim.

Twoja opinia jest bardzo ważna.

Pomoże innym wybrać najlepszy produkt, a nam udoskonalić ofertę. Zaloguj się i dodaj opinię.

ZALOGUJ SIĘ

Ten produkt nie posiada jeszcze żadnych opinii.

Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.