Czy ceny na stronie są cenami produktów w aptece?
Nie. Są to ceny, które obowiązują przy złożeniu rezerwacji poprzez Internet. W momencie gdy pójdą Państwo bezpośrednio do apteki, to może zdarzyć się sytuacja, że danego produktu nie ma, bądź jest w innej cenie niż na stronie.
Czy zarejestrowanie się w serwisie Świat Leku jest konieczne do zrobienia zakupów?
Nie. Zakupy w serwisie można zrobić bez rejestracji, natomiast po zarejestrowaniu się ma się dostęp do historii zakupów i nie trzeba za każdym razem wpisywać swoich danych do zrealizowania zamówienia.
Na stronie internetowej podawane są ceny netto czy brutto?
Wszystkie ceny podane w serwisie są cenami brutto.
Czy złożone zamówienie może odebrać ktoś z rodziny bądź znajomy?
Tak. Osoba odbierająca powinna podać dane osoby składającej zamówienie. W przypadku zamówienia opłaconego z góry potwierdzenie danych osoby zamawiającej jest niezbędne.
W których aptekach można odebrać rezerwacje?
Lista aptek w których można odebrać rezerwacjeznajduje się w zakładce Apteki
W jakich godzinach mogę odebrać rezerwację?
Rezerwację można odebrać w godzinach pracy apteki. Godziny otwarcia aptek są podane w zakładce Apteki jak również w mailu wysłanym po złożeniu zamówienia.
Po jakim czasie od złożenia zamówienia mogę jeszcze zrobić za nie przelew?
Na przelew oczekujemy maksymalnie 5 dni, ale zalecamy jak najszybsze opłacanie zamówień, ponieważ towar pod zamówienia nieopłacone nie jest zarezerwowany
Co zrobić w przypadku gdy paczka dostarczona przez kuriera była uszkodzona?
Prosimy o sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej w chwili dostarczenia paczki oraz w przypadku stwierdzenia uszkodzenia sporządzić protokół reklamacyjny. Sprawdzenie zawartości paczki jest obowiązkiem kuriera i jest bezpłatne. Jeżeli doręczana paczka wygląda na bardzo zniszczoną (jest bardzo pognieciona, wygląda na zalaną itp.) prosimy o jej nie przyjmowanie. Zostanie ona zwrócona do apteki w której sprawa zostanie wyjaśniona
Czy w przypadku wybrania wysyłki kurierem InPost lub InPostPaczkomaty mogę zwrócić zakupiony preparat?
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza (Dz.U. z 2008r. Nr 60, poz. 374) istnieje możliwość zwrotu produktu leczniczego w ciągu 7 dni.
Produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do apteki wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania zgodnie z art. 96 ust.6 ustawy z dnia 6.09.2011r. Prawo Farmaceutyczne(t.j. Dz.U. z 2008 r Nr 45 poz.271 z późniejszymi zmianami).
Zwracany w trybie określonym w powyższym punkcie towar powinien być dostarczony (odesłany) do apteki w stanie niezmienionym (bez śladów użytkowania) wraz z dowodem zakupu oraz kartą gwarancyjną (dla produktów posiadających karty gwarancyjne)
Co mam zrobić jeżeli w paczce będzie brakowało jakiegoś preparatu?
Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce (mimo iż staramy się sprawdzać przesyłki bardzo dokładnie) to prosimy o kontakt mailowy w celu uzgodnienia najwygodniejszej dla Państwa formy rozwiązania sprawy.
Pytanie użytkownika: Jestem w posiadaniu recepty całorocznej. Czy w Świecie Leku mogę ją realizować cyklicznie w miarę potrzeby wykupywania leków?
Tak. Pacjent rozlicza receptę z apteką, w której rozpoczął realizację zamówienia. Ważne aby odbiór zamówienia był za każdym razem poprzez ta samą aptekę, w której rozpoczęto realizację rezerwacji.
Pytanie użytkownika: Wybrałam w zamówieniu nieprawidłową odpłatność za lek z ceną urzędową. Czy mogę to zmienić po złożeniu zamówienia, czy powinnam złożyć zamówienie jeszcze raz?
Nie ma potrzeby składania nowego zamówienia, ani wysyłania prośby o modyfikację odpłatności do obsługi serwisu. W przypadku leków z ceną urzędową, pacjent zapłaci w aptece za leki zgodnie z odpłatnością jaką ma na recepcie, bez względu na to jaką odpłatność wybrał w rezerwacji złożonej w naszym serwisie.
Pytanie użytkownika: Czy swiatleku.pl realizuje przesyłki zagraniczne?
Tak. Serwis swiatleku.pl realizuje przesyłki zagraniczne do krajów UE. Oferta dotyczy wyłącznie wybranych produktów nie będących produktami leczniczymi. Więcej informacji na temat realizacji wysyłek do UE znajduje się w zakładce dostawy
Pytanie użytkownika:Czy mogę dokonać przelewu za zamówienie z opcją odbioru osobistego w aptece?
Nie. W serwisie swiatleku.pl nie można dokonać płatności za rezerwacje do apteki. Płatność jest dokonywana wyłącznie na miejscu w aptece.
W jakich aptekach można odebrać rezerwację złożoną poprzez serwis swiatleku.pl?
Lista aptek z mapką dostępna jest na stronie serwisu w zakładce Apteki. Wyboru apteki można również dokonać na etapie składania zamówienia.
Czy można złożyć zamówienie telefonicznie?
Tak. Można zadzwonić i złożyć zamówienie poprzez telefon dzwoniąc na numer 24 721 05 34
W jakich godzinach czynna jest infolinia swiatleku.pl?
Na numer infolinii: 24 721 05 34 można dzwonić w dni powszednie w godzinach 8:00- 16:00.
W soboty i niedziele infolinia jest nieczynna. Zamówienia można jednak składać drogą internetową każdego dnia, przez 24 godziny na dobę.
Ważność recepty w dniu odbioru leku czy w dniu złożenia rezerwacji na stronie ?
Odbierając leki na receptę w aptece należy pamiętać aby mieć ważną receptę w dniu odbioru leków. Data złożenia rezerwacji nie ma wpływu na ważność recepty.
Pytanie użytkownika: Zrealizowałem część recepty w jednej aptece, czy mogę resztę zrealizować w innej aptece?
Można zakupić część recepty w jednej aptece, a drugą część w innej. Należy jednak pamiętać, że wszystkie przepisane opakowania jednego leku należy wykupić w tej samej aptece, w której wykupiono pierwsze opakowanie