Właściwości odżywcze orzechów
A+E-Vitum 30 kapsułek

A+E-Vitum 30 kapsułek

Cena 5,08 zł
Szelazo+ Sr, 30 kapsułek

Szelazo+ Sr, 30 kapsułek

Cena 22,45 zł

Właściwości odżywcze orzechów

0,0 (0)

Orzechy są zarówno kaloryczne jak i zawierają duże ilości tłuszczu jednakże mają one korzystny wpływ na działanie takich narządów jak choćby serce. Mają one najwięcej właściwości ze wszystkich bakalii. Orzechy zawierają dużo witamin z grupy B oraz witaminę E, wpływają one pozytywnie między innymi na pracę serca, mózgu oraz kondycje skóry. Należy pamiętać iż orzechy są bogatym źródłem białka dlatego tez powinny być podstawowym składnikiem diety wegetarian.

Orzechy są bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B, witaminy E, białka oraz różnego rodzaju składników odżywczych m.in. fosforu, magnez, żelazo, wapń, potas, cynk czy też sodu. Jednakże nie wszystkie orzechy maja taki sam skład. Co ciekawe ilość składników odżywczych w poszczególnych rodzajach orzechów może się bardzo różnić. Aby dowiedzieć się jakie właściwości zawierają poszczególne rodzaje orzechów zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami.

Migdały

Są to jedne z najszlachetniejszych orzechów. Są to nasiona migdałowca, nazywane czasem „królem orzechów”. Posiadają one najwięcej dobroczynnych właściwości spośród wszystkich dostępnych orzechów. Migdały w dużej mierze składają się z białka, dodatkowo są bogatym źródłem magnezu oraz fosforu. Orzechy te mają największą zawartość (w porównaniu z innymi orzechami) witaminy B2 oraz E. Dzięki tym wszystkim właściwością migdały wykazują pozytywny wpływ na kondycję skóry, przyczyniają się do obniżenia cholesterolu. Migdały spośród orzechów wyróżnia najmniejsza zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz największa zawartość błonnika.

Kaloryczność migdałów: 579 kcal/100 g.

Orzechy nerkowca

Orzechy te rosną na drzewie nazywanym nanerczem. Co ciekawe owoce nanercza przypominają kształtem jabłka, dopiero z tych owoców wyrastają orzechy nerkowca. W wewnętrznej warstwie skorupki znajduje się olej o silnych właściwościach parzących. Orzechy te zawierają duże ilości białka, fosforu, magnezu, cynku oraz żelaza. Zazwyczaj nerkowce je się bez żadnych dodatków jako przekąskę, często można spotkać je również w deserach czy też ciastach.

Kaloryczność orzechów nerkowca: 553 kcal/100 g.

Orzechy włoskie

Zawierają bardzo duże ilości wysokowartościowego białka, są również doskonałym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, co ciekawe już 3 orzechy pokrywają dzienne zapotrzebowanie na Omega – 3. Orzechy włoskie zawierają w swoim składzie duże ilości witaminy B6 oraz kwasu foliowego. Dlatego też polecane są szczególnie kobietom w ciąży.

Kaloryczność orzechów włoskich: 645 kcal/100 g.

Orzechy laskowe

Podobnie jak orzechy włoskie zawierają duże ilości kwasów tłuszczowych. Przy czym w orzechach laskowych znacznie przeważają jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Spożywanie orzechów laskowych wpływa na obniżenie złego cholesterolu oraz podniesienie poziomu HDL. Dodatkowo zawierają one w swoim składzie witaminę E oraz kwas foliowy. Podobnie jak orzechy włoskie mogą wpływać na prawidłowy rozwój płodu.

Kaloryczność orzechów laskowych: 640 kcal/100 g.

Pistacje

Pistacje rosną w szarawych łupinkach na drzewach pistacjowych. Wraz z dojrzewaniem skorupka rozchyla się stąd tez wiadomo iż orzech jest już dojrzały i gotowy do spożycia. Pistacje zawierają duże ilości białka, dodatkowo są bogate w beta-karoten, potas witaminę B6 oraz witaminę B1. Znacznie zdrowsze są pistacje nie prażone, jednakże są one trudno dostępne w sklepach. Prażenie powoduje, iż zmniejsza się ilość antyoksydantów w pistacjach i to nawet o połowę.

Kaloryczność pistacji: 589 kcal/100 g.

Orzeszki ziemne

Choć to może dziwne, ale orzeszki ziemne należą do tej samej rodziny co soja czy też fasola. Rosną pod ziemną stąd też nazwa ziemne. Z racji tego iż należą do tej samej grupy roślin co choćby groch zawierają w swoim składzie duże ilości białka, można nawet rzec iż największe ze wszystkich orzechów. Orzechy te wyróżniają się rekordową ilością niacyny – witaminy B3. Zawierają również w swoim składzie duże ilości witaminy E oraz kwasu foliowego, jednakże inaczej niż orzech włoskie i laskowe nie są polecane kobietą w ciąży gdyż mogą powodować reakcje alergiczne. Oczywiście lepiej unikać fistaszków dostępnych w sklepach gdyż są one poddane obróbce, prażone oraz solone co przynosi znacznie mniej korzyści.

Kaloryczność fistaszków: 560 kcal/100 g.

Orzechy pekan

Nazywane są również orzechami amerykańskimi. Są bardzo kaloryczne przez to, że zawierają bardzo duże ilości tłuszczów natomiast niewielkie ilości białka. Orzechy te są bogatym źródłem cynku. Używane są zazwyczaj do ciast czy też dekoracji ciast. Nadają im delikatny korzenny smak.

Kaloryczność orzechów pekan: 692 kcal/100 g.

Orzechy makadamia

Kształtem przypominają orzechy laskowe jednakże właściwościami podobne są do orzechów pekan. Są one bardzo kaloryczne, gdyż zawierają duże ilości tłuszczu. Dodatkowo zawierają w swoim składzie duże ilości kwasów jednonienasyconych, które przyczyniają się do obniżenia ryzyka zakrzepicy czy też choroby wieńcowej. Orzechy te maja lekko maślany smak i są najczęściej używane do wypieków, doskonale komponują się z sosami czy też jako zwykła przekąska.

Kaloryczność orzechów makadamia: 718 kcal/100 g.

Jak widać orzechy zawierają w swoim składzie wiele różnego rodzaju składników odżywczych, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin. Dlatego też zalecane są w codziennej diecie każdego człowieka.

Twoja opinia jest bardzo ważna.

Pomoże innym wybrać najlepszy produkt, a nam udoskonalić ofertę. Zaloguj się i dodaj opinię.

ZALOGUJ SIĘ

Ten produkt nie posiada jeszcze żadnych opinii.

Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.