NORMAVIT, 60 tabletek

NORMAVIT, 60 tabletek

Cena 12,45 zł
Inuprin 500 mg, 50 tabletek

Inuprin 500 mg, 50 tabletek

Cena 30,29 zł
Pharmaton Geriavit, 100 tabletek

Pharmaton Geriavit, 100 tabletek

Cena 109,27 zł

Witaminy i minerały dla seniorów.

0,0 (0)

Organizm człowieka w podeszłym wieku potrzebuje znacznie więcej witamin i minerałów do właściwego funkcjonowania niż organizm człowieka młodego. Czy wiemy, w jaki sposób seniorzy powinni uzupełniać niedobory witamin w organizmie?

Za seniorów uważamy osoby, które ukończyły 60 rok życia. Starzenie się niestety jest nieuniknionym etapem życia każdego człowieka. W tym okresie powinna zmienić się nieco dieta tych osób. Do posiłków powinny zostać wprowadzone pokarmy bogate w witaminy i minerały niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu. Dzięki dostarczeniu tych składników seniorzy będą mogli cieszyć się przez długi czas zdrowiem, dobrą kondycją fizyczną, a to wpłynie na dobre samopoczucie psychiczne.

Można zauważyć, iż seniorzy odżywiają się w sposób nieprawidłowy. Jest to spowodowane głównie nawykami, które pozostają z czasów, kiedy byli młodsi, ale także tym iż ich zasoby finansowe nie pozwalają na „szaleństwa" w kuchni.

Kolejną przyczyną, która wywołuje niedobór witamin i minerałów w diecie seniorów jest ich samotność. Osoby w podeszłym wieku, które są zazwyczaj samotne, nie robią zbyt często zakupów, dlatego też kupują produkty z długa data przydatności. Często kupują różnego rodzaju konserwy, które psują się znacznie wolniej niż świeże warzywa czy też owoce.

O swoja dietę znacznie rzadziej dbają osoby schorowane, mające poczucie wyizolowania społecznego. Często seniorzy borykają się z problemem, jakim jest zanik smaku czy też powonienia. Powoduje to, iż tracą oni apetyt, a co za tym idzie nie zwracają uwagi na to, co jedzą i czy jedzą zdrowo.

Brak uzębienia to kolejny powód, dla którego seniorzy rezygnują ze zdrowych pokarmów. Znacznie częściej wybierają pieczywo pszenne zamiast pełnoziarnistego, bogatego w błonnik czy też rezygnują z owoców, które są twarde.

Składniki niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu seniora:

Białka – zaleca się, aby osoby starsze spożywały większe ilości tego zdrowego, pełnowartościowego białka. Zawarte jest ono w produktach typu: chude mięso i wędliny, ryby oraz niskotłuszczowe produkty mleczne.

Tłuszcze – zazwyczaj dieta seniorów „bogata" jest w tłuszcze, niekoniecznie te najzdrowsze. Za mało jest natomiast wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega – 3. Te drugie przyczyniają się do ochrony m.in. układu krwionośnego staruszków. Aby organizm osób starszych był bogaty w tłuszcze przynoszące korzyści dla organizmu, seniorzy powinni wprowadzić do swojej diety: świeże ryby morskie, chude mięso i wędliny, orzechy oraz tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.

Węglowodany – to one powinny być podstawowym źródłem energii dla seniora. Należy pamiętać, iż dieta powinna składać się głównie z tych złożonych węglowodanów, znajdujących się głównie w produktach zbożowych i warzywach.

Błonnik – jego głównym źródłem są warzywa, owoce i produkty zbożowe. Błonnik reguluje pracę jelit, przeciwdziała zaparciom, nowotworom i chorobom układu sercowo-naczyniowego. Dlatego tak ważne jest dostarczanie jego do organizmu. Doskonałym źródłem błonnika są różnego rodzaju kasze: gryczana i jęczmienna, brązowy ryż, a także produkty zbożowe z grubego przemiału: graham, pełnoziarniste pieczywo razowe.

Witamina C jest niezwykle ważna dla zachowania zdrowia przez seniorów. Jest ona doskonałym antyoksydantem, a co za tym idzie zwalcza wolne rodniki. Wzmacnia ona również odporność organizmu i zmniejsza podatność na przeziębienie. Warto wprowadzić do swojej diety produkty zawierające witaminę C. Znajduje się ona głównie w owocach i warzywach: głównie w owocach cytrusowych, ziemniakach, czarnej porzeczce czy też papryce.

Witamina A oraz E - pozytywnie wpływają na wzrok, jest to szczególnie ważne właśnie dla osób starszych.

Witamina D – jej suplementacja powinna być prowadzona systematycznie. Osoby starsze znacznie mniej czasu spędzają na świeżym powietrzu, a co za tym idzie unikają promieniowania słonecznego. Witamina D jest niezbędna do właściwego funkcjonowania organizmu, dlatego też należy dostarczać jej zazwyczaj w postaci suplementów diety dostępnych na rynku:

- D-Vitum Forte witamina D dla dorosłych, 36 kapsułki
- Humavit Witamina D tabletki x 90
- Witamina D, 25 mg, 100 tabletek
- Vitrum D3 Forte, 60 kapsułek
- Vitrum D3, witamina D3, 1000 J.m., 120 kapsułek
- Witamina D3 kapsułki x 60

Żelazo, potas i wapń — są niezwykle ważnymi minerałami odpowiadającymi za właściwe funkcjonowanie poszczególnych części organizmu seniora. Żelazo wpływa na właściwą produkcję czerwonych krwinek, a także zapobiega powstawaniu miażdżycy i opóźnia procesy starzenia się organizmu. Żelazo łatwo przyswajalne przez organizm można znaleźć w czekoladzie, otrębach pszennych, wątróbce, czerwonym mięsie.
Wapń jest bardzo istotnym minerałem, ponieważ wspomaga układ kostny, a także uzębienie. Co jest szczególnie ważne u osób w podeszłym wieku ze względu na ryzyko wystąpienia osteoporozy. Można znaleźć go w takich produktach jak zielona pietruszka, brokuły, kapusta gotowana, owoce, płatki owsiane.

Woda – jest niezbędna zarówno w diecie osób dorosłych, jak i tych w podeszłym wieku. Człowiek powinien przyjmować ok. 2,5 litra płynów dziennie. Zarówno tych w płynach, jak i tych znajdujących się w pokarmach. Osoby starsze znacznie mniej odczuwają pragnienie, dlatego też są narażone na odwodnienia. Specjaliście zalecają spożywanie wody niegazowanej, o temperaturze 15 stopni.

Podstawowe zasady odżywiania seniorów:

- Osoby starsze powinny spożywać codziennie 4–5 regularnych posiłków o mniejszej objętości.
- Codzienne pożywienie powinno być jak najbardziej urozmaicone
- Należy pić co najmniej 8 szklanek płynów niegazowanych dziennie.
- Należy spożywać przetwory mleczne z odtłuszczonego mleka, pełnoziarniste pieczywo, ryby, grube kasze.
- W codziennym jadłospisie powinny znaleźć się 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców.
- Należy ograniczyć spożywanie potraw smażonych, zamiast tego wskazane jest gotowanie, duszenie oraz pieczenie bez dodatku tłuszczu.

Na rynku dostępne są różnego rodzaju suplementy diety wspomagające uzupełnienie diety seniorów w niezbędne witaminy i minerały:

- Apetizer Senior, syrop wspomagający apetyt, 100 ml
- Gold-Vit Senior tabletki powlekane x 30
- Magnefar B6 Senior Tonik smak wiśniowy, 500 ml
- Optic Senior 50+, 30 tabletek
- Vita-Min Plus Senior, 30 kapsułek
- Bodymax Senior 50+, tabletki, 600 szt.
- Centrum Silver 50+ Multiefekt tabletki x 100 (Import równoległy)
- Centrum Kompletne od A do Z Silver 50+ Multiefekt, 30 tabletek (import równoległy)
- Bodymax 50+, 60 tabletek

Przed użyciem, któregokolwiek z suplementów diety należy zapoznać się z ulotką dołączoną do opakowania, bądź skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą.

Twoja opinia jest bardzo ważna.

Pomoże innym wybrać najlepszy produkt, a nam udoskonalić ofertę. Zaloguj się i dodaj opinię.

ZALOGUJ SIĘ

Ten produkt nie posiada jeszcze żadnych opinii.

Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.