Vibovit Immuno 10 saszetek

Cena 15,41 zł
undefined

Esberitox N, 50 tabletek

Cena 23,26 zł

Linex Forte 28 kapsułek

Cena 30,29 zł

Witaminy i minerały dla seniorów.

0,0 (0)

Organizm człowieka w podeszłym wieku potrzebuje znacznie więcej witamin i minerałów do właściwego funkcjonowania niż organizm człowieka młodego. Czy wiemy, w jaki sposób seniorzy powinni uzupełniać niedobory witamin w organizmie?

Za seniorów uważamy osoby, które ukończyły 60 rok życia. Starzenie się niestety jest nieuniknionym etapem życia każdego człowieka. W tym okresie powinna zmienić się nieco dieta tych osób. Do posiłków powinny zostać wprowadzone pokarmy bogate w witaminy i minerały niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu. Dzięki dostarczeniu tych składników seniorzy będą mogli cieszyć się przez długi czas zdrowiem, dobrą kondycją fizyczną, a to wpłynie na dobre samopoczucie psychiczne.

Można zauważyć, iż seniorzy odżywiają się w sposób nieprawidłowy. Jest to spowodowane głównie nawykami, które pozostają z czasów, kiedy byli młodsi, ale także tym iż ich zasoby finansowe nie pozwalają na „szaleństwa" w kuchni.

Kolejną przyczyną, która wywołuje niedobór witamin i minerałów w diecie seniorów jest ich samotność. Osoby w podeszłym wieku, które są zazwyczaj samotne, nie robią zbyt często zakupów, dlatego też kupują produkty z długa data przydatności. Często kupują różnego rodzaju konserwy, które psują się znacznie wolniej niż świeże warzywa czy też owoce.

O swoja dietę znacznie rzadziej dbają osoby schorowane, mające poczucie wyizolowania społecznego. Często seniorzy borykają się z problemem, jakim jest zanik smaku czy też powonienia. Powoduje to, iż tracą oni apetyt, a co za tym idzie nie zwracają uwagi na to, co jedzą i czy jedzą zdrowo.

Brak uzębienia to kolejny powód, dla którego seniorzy rezygnują ze zdrowych pokarmów. Znacznie częściej wybierają pieczywo pszenne zamiast pełnoziarnistego, bogatego w błonnik czy też rezygnują z owoców, które są twarde.

Składniki niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu seniora:

Białka – zaleca się, aby osoby starsze spożywały większe ilości tego zdrowego, pełnowartościowego białka. Zawarte jest ono w produktach typu: chude mięso i wędliny, ryby oraz niskotłuszczowe produkty mleczne.

Tłuszcze – zazwyczaj dieta seniorów „bogata" jest w tłuszcze, niekoniecznie te najzdrowsze. Za mało jest natomiast wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega – 3. Te drugie przyczyniają się do ochrony m.in. układu krwionośnego staruszków. Aby organizm osób starszych był bogaty w tłuszcze przynoszące korzyści dla organizmu, seniorzy powinni wprowadzić do swojej diety: świeże ryby morskie, chude mięso i wędliny, orzechy oraz tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.

Węglowodany – to one powinny być podstawowym źródłem energii dla seniora. Należy pamiętać, iż dieta powinna składać się głównie z tych złożonych węglowodanów, znajdujących się głównie w produktach zbożowych i warzywach.

Błonnik – jego głównym źródłem są warzywa, owoce i produkty zbożowe. Błonnik reguluje pracę jelit, przeciwdziała zaparciom, nowotworom i chorobom układu sercowo-naczyniowego. Dlatego tak ważne jest dostarczanie jego do organizmu. Doskonałym źródłem błonnika są różnego rodzaju kasze: gryczana i jęczmienna, brązowy ryż, a także produkty zbożowe z grubego przemiału: graham, pełnoziarniste pieczywo razowe.

Witamina C jest niezwykle ważna dla zachowania zdrowia przez seniorów. Jest ona doskonałym antyoksydantem, a co za tym idzie zwalcza wolne rodniki. Wzmacnia ona również odporność organizmu i zmniejsza podatność na przeziębienie. Warto wprowadzić do swojej diety produkty zawierające witaminę C. Znajduje się ona głównie w owocach i warzywach: głównie w owocach cytrusowych, ziemniakach, czarnej porzeczce czy też papryce.

Witamina A oraz E - pozytywnie wpływają na wzrok, jest to szczególnie ważne właśnie dla osób starszych.

Witamina D – jej suplementacja powinna być prowadzona systematycznie. Osoby starsze znacznie mniej czasu spędzają na świeżym powietrzu, a co za tym idzie unikają promieniowania słonecznego. Witamina D jest niezbędna do właściwego funkcjonowania organizmu, dlatego też należy dostarczać jej zazwyczaj w postaci suplementów diety dostępnych na rynku:

- D-Vitum Forte witamina D dla dorosłych, 36 kapsułki
- Humavit Witamina D tabletki x 90
- Witamina D, 25 mg, 100 tabletek
- Vitrum D3 Forte, 60 kapsułek
- Vitrum D3, witamina D3, 1000 J.m., 120 kapsułek
- Witamina D3 kapsułki x 60

Żelazo, potas i wapń — są niezwykle ważnymi minerałami odpowiadającymi za właściwe funkcjonowanie poszczególnych części organizmu seniora. Żelazo wpływa na właściwą produkcję czerwonych krwinek, a także zapobiega powstawaniu miażdżycy i opóźnia procesy starzenia się organizmu. Żelazo łatwo przyswajalne przez organizm można znaleźć w czekoladzie, otrębach pszennych, wątróbce, czerwonym mięsie.
Wapń jest bardzo istotnym minerałem, ponieważ wspomaga układ kostny, a także uzębienie. Co jest szczególnie ważne u osób w podeszłym wieku ze względu na ryzyko wystąpienia osteoporozy. Można znaleźć go w takich produktach jak zielona pietruszka, brokuły, kapusta gotowana, owoce, płatki owsiane.

Woda – jest niezbędna zarówno w diecie osób dorosłych, jak i tych w podeszłym wieku. Człowiek powinien przyjmować ok. 2,5 litra płynów dziennie. Zarówno tych w płynach, jak i tych znajdujących się w pokarmach. Osoby starsze znacznie mniej odczuwają pragnienie, dlatego też są narażone na odwodnienia. Specjaliście zalecają spożywanie wody niegazowanej, o temperaturze 15 stopni.

Podstawowe zasady odżywiania seniorów:

- Osoby starsze powinny spożywać codziennie 4–5 regularnych posiłków o mniejszej objętości.
- Codzienne pożywienie powinno być jak najbardziej urozmaicone
- Należy pić co najmniej 8 szklanek płynów niegazowanych dziennie.
- Należy spożywać przetwory mleczne z odtłuszczonego mleka, pełnoziarniste pieczywo, ryby, grube kasze.
- W codziennym jadłospisie powinny znaleźć się 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców.
- Należy ograniczyć spożywanie potraw smażonych, zamiast tego wskazane jest gotowanie, duszenie oraz pieczenie bez dodatku tłuszczu.

Na rynku dostępne są różnego rodzaju suplementy diety wspomagające uzupełnienie diety seniorów w niezbędne witaminy i minerały:

- Apetizer Senior, syrop wspomagający apetyt, 100 ml
- Gold-Vit Senior tabletki powlekane x 30
- Magnefar B6 Senior Tonik smak wiśniowy, 500 ml
- Optic Senior 50+, 30 tabletek
- Vita-Min Plus Senior, 30 kapsułek
- Bodymax Senior 50+, tabletki, 600 szt.
- Centrum Silver 50+ Multiefekt tabletki x 100 (Import równoległy)
- Centrum Kompletne od A do Z Silver 50+ Multiefekt, 30 tabletek (import równoległy)
- Bodymax 50+, 60 tabletek

Przed użyciem, któregokolwiek z suplementów diety należy zapoznać się z ulotką dołączoną do opakowania, bądź skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą.

Twoja opinia jest bardzo ważna.

Pomoże innym wybrać najlepszy produkt, a nam udoskonalić ofertę. Zaloguj się i dodaj opinię.

ZALOGUJ SIĘ

Ten produkt nie posiada jeszcze żadnych opinii.

Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.