Naxii, 220mg, 20 tabletek

Naxii, 220mg, 20 tabletek

Cena 14,15 zł
Ibumax, 400mg, 30 tabletek

Ibumax, 400mg, 30 tabletek

Cena 7,81 zł

Przesilenie wiosenne

0,0 (0)

Pierwsze tygodnie wiosny to bardzo ciężki czas dla naszego organizmu. Pomimo że dni są coraz cieplejsze i przyroda zaczyna budzić się do życia, nie potrafimy się nią cieszyć. Czujemy rozdrażnienie i zmęczenie, mamy kłopoty z koncentracją i ciągle chce nam się spać. Niby wszystko jest w porządku, ale serce kołacze, boli głowa, a w kościach łamie. To charakterystyczne objawy przesilenia wiosennego.

Po okresie zimy, kiedy więcej czasu spędzamy w domu, brakuje słońca i dieta jest uboga w witaminy i minerały, przychodzi zmienna wiosenna pogoda i skoki ciśnienia. Zmienia się sposób funkcjonowania układu krążenia, częstotliwość oddechów oraz poziom hormonów – czyli czynniki wpływające na nasze samopoczucie i nastrój.

Do najczęstszych objawów przesilenia wiosennego należą:

- rozdrażnienie, mniejsza odporność na stres, bolesne skurcze mięśni (niedobór magnezu)
- osłabienie
- senność
- bóle głowy i mięśni (niedobór witamin i soli mineralnych)
- osłabienie refleksu i mięśni (niedobór potasu)
- nagłe stany zmęczenia (niedobór żelaza)
- wypadanie włosów (braki cynki).

Występowanie tych objawów przesilenia wiosennego skutecznie zakłóca poprawne funkcjonowanie naszego organizmu. Jesteśmy apatyczni i rozbici, nie potrafimy się cieszyć pierwszymi oznakami wiosny.

To nasz zegar biologiczny daje o sobie znać i każe nam przystopować. Wg specjalistów marzec i kwiecień to bardzo dobry okres na urlop. Jeśli tylko jest taka możliwość najlepiej wziąć parę dni urlopu i porządnie wypocząć. Jak najwięcej czasu spędzajmy aktywnie na świeżym powietrzu i śpijmy przynajmniej 8 godzin na dobę. Koniecznie zwolnijmy tempo życia. To nie jest najlepszy czas na odrabianie nagromadzonych zaległości. Unikajmy dodatkowych prac i zminimalizujmy stres i napięcia. W słoneczne dni korzystajmy z każdej godziny słońca, co pozytywnie wpłynie na
nasz układ nerwowy.

Niezwykle ważna w tym okresie jest również dieta, która powinna być bogata w pełnoziarniste pieczywo, kiełki lub warzywa i owoce. To właśnie warzywa i owoce są najlepszym źródłem witamin, choć można również zastąpić je preparatami multiwitaminowymi. Należy jednak pamiętać, że nie przynoszą one takich korzyści jak naturalne witaminy i jeśli dieta jest odpowiednio zbilansowana nie ma potrzeby ich stosowania. Najzdrowsze są witaminy i minerały zawarte w żywności i to z nich organizm czerpie najwięcej korzyści. Suplementację diety należy zawsze skonsultować z lekarzem.

Przesilenie wiosenne na naszej szerokości geograficznej jest dość powszechną dolegliwością, dlatego podjęto próby zdiagnozowania jego przyczyn. Z najnowszych badań wynika, że za stan wiosennego przemęczenia odpowiedzialna jest w znacznym stopniu serotonina – zwana powszechnie hormonem szczęścia. To jej poziom wzrasta w związku z wydłużaniem się dnia. Do tej pory kojarzona i odpowiedzialna za doskonałe samopoczucie i radość, jak się jednak okazuje zbyt wysoki poziom staje się dla naszego organizmu hamulcem i powoduje tzw. zmęczenie centralne. Są to zaburzenia w układzie nerwowym, wtedy też mózg do prawidłowo funkcjonujących mięśni wysyła sygnał o natychmiastowej potrzebie odpoczynku. Na szczęście po kilku tygodniach nasz organizm przestawia się i poziom serotoniny wyrównuje się, a my odzyskujemy siły.

Jak się okazuje przesilenia wiosennego nie da się uniknąć, ale można skutecznie zmniejszyć jego objawy. Na pewno pomoże odpowiednia dieta i niezbędna porcja odpoczynku.

Twoja opinia jest bardzo ważna.

Pomoże innym wybrać najlepszy produkt, a nam udoskonalić ofertę. Zaloguj się i dodaj opinię.

ZALOGUJ SIĘ

Ten produkt nie posiada jeszcze żadnych opinii.

Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.