Rekitin Pro kapsułki x 60

Rekitin Pro kapsułki x 60

Cena 21,38 zł
Rutinoscorbin tabletki x 150

Rutinoscorbin tabletki x 150

Cena 15,01 zł
Cemax Forte tabletki x 30

Cemax Forte tabletki x 30

Cena 25,29 zł

Kto się hartuje nigdy nie choruje

0,0 (0)

Układ odpornościowy to strażnik bezpieczeństwa naszego organizmu. Jego celem jest wychwytywanie i niszczenie zagrażających nam bakterii, wirusów i grzybów. Układ ten nie jest jednak niezawodny, dlatego też należy go wzmacniać.

Jednym ze sposobów na wzmocnienie układu odpornościowego jest hartowanie ciała, które sprawia, że jesteśmy mniej podatni na różne infekcje i schorzenia. Każdy człowiek powinien dbać o swoje zdrowie i pamiętać, że ''lepiej jest zapobiegać niż leczyć". Jak możemy zatem hartować nasz organizm?

Zacznijmy od hartowania zimną wodą, która poprawia krążenie i ukrwienie tkanek oraz pobudza pracę serca.

Najlepiej, aby organizm był rozgrzany (np. rano, gdy wstajemy z ciepłego łóżka). Temperatura w łazience ma być odczuwana jako przyjemna, nie może być przeciągów. Polewamy ciało strumieniem zimnej wody (stopniowo od stóp w górę). Można stosować także naprzemienny prysznic: raz ciepłą, raz zimną wodą (ostatni powinien być zimny prysznic). Taki zabieg nie tylko hartuje, ale jednocześnie poprawia wygląd i kolor skóry. Po zakończeniu prysznica musimy nasz organizm ponownie rozgrzać (np. na kilkanaście minut wrócić do ciepłego łóżka lub się przespacerować). Osoby z chorobami układu krążenia powinny ostrożnie stosować ten zabieg, a najlepiej zapytać wcześniej o ewentualne przeciwwskazania lekarza.

Każdy kto posiada ogródek, może zafundować sobie poranny spacer na boso po rosie. Taka przechadzka świetnie pobudza krążenie krwi. Powinien być to szybki spacer lub nawet bieg. W ten sposób dotlenimy organizm i zapewnimy sobie energię na cały dzień. Następnie powinniśmy opłukać stopy ciepłą wodą i założyć skarpety. Zimą natomiast biegamy - również na boso- po śniegu. Oczywiście, należy wtedy ciepło się ubrać, aby nie wyziębić organizmu. Jest to dobry sposób jedynie dla osób bardziej ''wprawionych'', ale i one powinny stosować go rozsądnie (nie przekraczając czasu około 2-3 minut). W trakcie spaceru/biegu wdychamy powietrze nosem a wydychamy ustami. Na zakończenie postępujemy identycznie jak po spacerze po rosie.

Następny sposób,wart jest polecenia szczególnie osobom, które źle śpią.

Odpowiednią porą na jego wykonanie będzie wieczór. Do umywalki napuszczamy zimnej wody, w której powoli zanurzamy obie ręce do połowy ramion. Następnie wyciągamy ręce z wody, suszymy je i rozgrzewamy energicznymi ruchami. Bezpośrednio po zabiegu kładziemy się do łóżka. W ten sposób nie tylko hartujemy organizm, ale i zapewniamy mu zdrowy, głęboki sen.

Możemy także wykorzystać urlop spędzany nad wodą (szczególnie nad naszym zimnym Bałtykiem lub nad strumieniem górskim). Wtedy to spacerujemy zanurzając nogi w wodzie do połowy łydki.  Ćwiczenie powinniśmy wykonywać powoli i precyzyjnie, rozpoczynając zanurzenie nóg od palców stóp.

Codzienne - nawet krótkie - hartowanie pomoże naszemu organizmowi nauczyć się reagować na zmieniające się warunki środowiska i dostosowywać do nich.

Twoja opinia jest bardzo ważna.

Pomoże innym wybrać najlepszy produkt, a nam udoskonalić ofertę. Zaloguj się i dodaj opinię.

ZALOGUJ SIĘ

Ten produkt nie posiada jeszcze żadnych opinii.

Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.