Ashwagandha – korzyści dla organizmu płynące prosto z natury
Zdrovit Litorsal Senior  15 saszetek

Zdrovit Litorsal Senior 15 saszetek

Cena 13,92 zł
Magnefar B6 Cardio, 50 tabletek

Magnefar B6 Cardio, 50 tabletek

Cena 16,64 zł
Ranvit D3, 60 tabletek

Ranvit D3, 60 tabletek

Cena 7,72 zł

Ashwagandha – korzyści dla organizmu płynące prosto z natury

0,0 (0)

Ashwagandha wykorzystywana jest zarówno w celach leczniczych, jak i profilaktycznych. Jest niesamowicie popularna ze względu na zawartość dobroczynnych składników, które mają bardzo pozytywny wpływ na zdrowie. Znana jest z działania adaptogennego, antyoksydacyjnego czy przeciwzapalnego. Dowiedz się, jak dokładnie działa ashwagandha.

Czym jest ashwagandha?

Ashwagandha nazywana jest również indyjskim żeń-szeniem. Od tysięcy lat stosowana była jako lek w medycynie tradycyjnej. Ashwagandhę zalicza się do grupy substancji nazywanych adaptogenami, czyli roślin wspomagających funkcjonowanie organizmu o całkowicie nietoksycznym działaniu. Ich głównym celem jest niwelowanie negatywnych skutków stresu, a także wspieranie w radzeniu sobie z niesprzyjającymi warunkami zewnętrznymi.

Jak działa ashwaghanda?

Ashwagandha zawiera składniki o działaniu wpływającym kojąco i normalizująco na organizm. Dzięki temu może wywołać bardzo pozytywne efekty w zakresie zasypiania oraz regeneracji. Polecana będzie zatem wszystkim osobom, mającym trudności z zasypianiem lub wybudzaniem się oraz tym, które pracują fizycznie i uprawiają dużo sportu. Oprócz tego roślina bardzo dobrze wpływa na układ krwionośny, hormonalny, nerwowy i krążenia. Przez niektórych bywa nazywana lekiem na schorzenia tarczycy. Jeśli borykamy się ze stresem, pomoże się uspokoić, poprawić nastrój i koncentrację.

Ashwagandha – suplement dla każdego

W XXI. wieku, kiedy każdy żyje w codziennym biegu i pośpiechu, bardzo łatwo jest zapomnieć o prawidłowej regeneracji czy zadbaniu o to, by nie stresować się nadmiernie. Ashwagandha suplementowana wystarczająco często pozwoli nie tylko ograniczyć zmęczenie i zrelaksować się, ale także da szansę na o wiele bardziej wydajną pracę, dzięki polepszeniu koncentracji czy pamięci. Często decydują się na jej stosowanie uczniowie, studenci oraz osoby starsze.

Jakie korzyści może przynieść suplementacja?

Suplementacja ashwagandhy może znacząco polepszyć jakość codziennego życia osoby, która zdecyduje się na jej stosowanie. Preparaty do suplementacji tej rośliny mogą pomóc w utrzymaniu równowagi psychicznej i odpowiedniego poziomu energii w ciągu dnia, zwiększeniu witalności oraz ułatwieniu budowania masy mięśniowej czy też wsparciu płodności.
Ashwagandha ułatwia także zadbanie o swój wygląd – wspomoże prawidłowy wzrost włosów i paznokci, opóźni pojawianie się pierwszych oznak starzenia oraz sprawi, że skóra będzie wyglądać zdrowo i promiennie. Niesamowicie interesujący jest wpływ ashwagandhy na obniżanie ryzyka zachorowania na cukrzycę, zwiększenie płodności (zwłaszcza w przypadku mężczyzn) czy zmniejszenie podatności na infekcje.

Rodzaje suplementów

Ashwagandhę można stosować w formie sproszkowanego korzenia, który należy dodawać do żywności lub napojów. Występuje też w postaci płynnego serum, które dawkuje się za pomocą dodanego do zestawu kroplomierza. Płyn może bazować na wodzie lub alkoholu, zależnie od preferencji osoby użytkującej preparat. Przed użyciem należy go wymieszać, a następnie odmierzyć odpowiednią ilość kropli pod język. Ten rodzaj preparatu jest bardzo popularny ze względu na dobrą przyswajalność. Jest jednak nieco droższy, niż pozostałe alternatywy. Najwygodniejszą opcją jest ashwagandha w formie tabletek lub kapsułek, które można wygodnie ze sobą przenosić i zażywać w dowolnej chwili.

Dawkowanie

Jeśli decydujemy się na wybór suplementu w formie proszku, można spożywać go w ilościach pomiędzy 3 a 6 g dziennie. Płynne preparaty należy podawać w ilości pomiędzy 300 a 1000 mg dziennie, jednak jest to zależne od zaleceń znajdujących się na opakowaniu. Można dzielić ją na kilka mniejszych porcji, by spożywać suplement 2 lub 3 razy dziennie albo zdecydować się na poranny czy wieczorny schemat stosowania. Ashwagandhy nie powinny przyjmować kobiety w ciąży, karmiące, dzieci i osoby cierpiące na choroby autoimmunologiczne.

Jaki rodzaj suplementu wybrać?

Dobrze jest wybierać suplementy, w których ilość substancji czynnej jest jasno określona na opakowaniu. Roślina powinna pochodzić z certyfikowanych, ekologicznych upraw. Warto zwracać również uwagę na to, by suplement był oznaczony jako zawierający pełne spectrum witamin i minerałów, ponieważ tworzone są również ekstrakty, które podczas produkcji są oddzielane od pozostałych substancji znajdujących się w roślinie. W niektórych preparatach ashwagandhę łączy się również z innymi witaminami czy minerałami, których działanie ma być ukierunkowane na konkretne dolegliwości.

Twoja opinia jest bardzo ważna.

Pomoże innym wybrać najlepszy produkt, a nam udoskonalić ofertę. Zaloguj się i dodaj opinię.

ZALOGUJ SIĘ

Ten produkt nie posiada jeszcze żadnych opinii.

Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.